Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Spoedzorg in avond,
nacht en weekend.

Wij zijn nu gesloten.

Neem contact op met uw eigen huisarts.
Wij zijn open op werkdagen van 17.00 tot 8.00 uur, in het weekend en op feestdagen.

Geen spoed, wel zorgen?

Ga naar thuisarts.nl

Adres

Let op! U kunt alleen langskomen als u eerst telefonisch een afspraak heeft gemaakt.

Huisartsenpost Rotterdam Zuid
Maasstadweg 59a
3079 DZ Rotterdam

Bel 010 290 98 88 Welke huisartsenpost is voor mij?

Openingstijden

Open op werkdagen van 17.00 uur tot 8.00 uur, in de weekenden en op feestdagen.

Locatie en parkeren

Huisartsenpost Rotterdam Zuid is gevestigd in het Maasstad Ziekenhuis. Betaald parkeren op het terrein van het Maasstad Ziekenhuis.

Dienstapotheek

Heb je met spoed medicatie nodig buiten kantoortijden?
Dan kun je terecht bij de dienstapotheek. Je hebt hiervoor, via het ziekenhuis of de huisartsenpost, een (herhaal)recept nodig.
www.daprotterdam.nl
010 486 63 28

Wat houdt u bij de hand?

Uw burgerservicenummer of BSN vindt u op uw identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) en bestaat uit 9 cijfers.
Belt u voor iemand anders, geef dan alle gegevens van deze persoon door.
Op de huisartsenpost wordt u niet door uw eigen huisarts behandeld. Voor het bericht aan uw eigen huisarts is het van groot belang om de naam van uw huisarts door te geven.
Gebruikt u medicatie, dan is het handig dit direct aan te geven. Een medicatielijst met een overzicht van voorgeschreven medicatie (medicatie op recept) krijgt u via uw apotheek. Heeft u geen (actueel) medicatieoverzicht, kijk dan op de originele verpakking van uw medicijnen en geef deze namen door.
Het nummer van uw zorgverzekering vindt u op uw polis of op uw zorgpas.

Veelgestelde vragen

De Huisartsenpost is er voor klachten die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten. Komt je klacht ineens op, heb je (chronische) klachten die ineens verslechteren of wordt je kind flink ziek, dan kun je bellen met de Huisartsenpost.

Als je belt met de huisartsenpost dan krijg je een van onze medewerkers aan de lijn. Met een aantal vragen bepalen zij de mate van spoed van je klacht. Soms blijkt dat het niet nodig is om langs te komen en krijg je telefonisch advies. Kan je klacht niet wachten tot de volgende werkdag, dan krijg je een afspraak op de huisartsenpost. Door goed te plannen, proberen we te voorkomen dat je lang moet wachten op de huisartsenpost.

Als je twijfelt of je klacht spoed heeft, kijk dan op thuisarts.nl of gebruik de app Moet ik naar de dokter. Twijfel je nog steeds, bel dan met de Huisartsenpost voor overleg.

Je kunt parkeren op het terrein van het naastgelegen ziekenhuis. Let op, het is betaald parkeren.

Door deze website te gebruiken ga je akkoord met onze privacy voorwaarden