Cliëntenraad

Waarom heeft Huisartsenposten Rijnmond een Cliëntenraad? De belangrijkste reden is dat de Cliëntenraad de zorg voor jou toegankelijk willen hebben en houden. Dat je de zorg makkelijk kunt bereiken: telefonisch/digitaal en tijdens een bezoek. Ook vindt de Cliëntenraad het belangrijk dat iedereen begrijpt wat er tijdens het bezoek gebeurt en dat de zorg van goede kwaliteit is. Daarom Cliëntenraad!

Jouw ervaring en verbetersuggesties zijn belangrijk! Vertel je die ons? Graag! Onderaan deze pagina staat ons mailadres. We hopen dat je daarvan gebruik maakt om je vragen of opmerkingen met ons te delen.
Jouw inbreng zorgt ervoor dat we stem kunnen geven aan de cliënt. En echt, dat gaat naar het bestuur!

Wat doet de Cliëntenraad?
  • We bewaken de kwaliteit van huisartsenspoedzorg voor iedereen. Deze zorg is er bij spoed in de avond, nacht of in het weekend.
  • Wij vinden het belangrijk dat je de zorg makkelijk bereikt en goed kan begrijpen.
  • Jouw en onze stem telt en daarom praten we met de Raad van Bestuur.
Hoe doet de Cliëntenraad haar werk?

We hebben veel contacten, we praten met de Raad van bestuur, met medewerkers op het hoofdkantoor of uit de zorg, met de Raad van Commissarissen en met het Coöperatiebestuur. Het coöperatiebestuur bestaat uit de aangesloten huisartsen in de regio. Van al deze partijen ontvangen we informatie; we horen van hen hoe de zorg geregeld is binnen de vier huisartsenspoedposten:

Ook krijgen we veranderingen te horen. Deze veranderingen gaan over de zorg voor de cliënt, over de gebouwen, over de medewerkers of over het besturen van de organisatie.
Met deze informatie geven wij de Raad van Bestuur advies als ze daar om vragen. Ook geven we advies zonder dat het Bestuur daar om vraagt.

  • Rotterdam-Zuid, in het Maasstad Ziekenhuis
  • Rotterdam-Noord, in het Franciscus Gasthuis
  • IJsselland, in het IJsselland Ziekenhuis
  • Spijkenisse, in het Spijkenisse Medisch Centrum
Hoe kom je in contact met de Cliëntenraad?

Wil je ons iets vertellen of vragen? We horen je graag!
Juist wat jij ons vertelt, kunnen wij als suggestie of idee doorgeven aan het bestuur.
Mail naar: clientenraad@haprijnmond.nl

Wie zitten er in de Cliëntenraad?

De Cliëntenraad bestaat uit zeven personen, die zelf gebruiker (cliënt) zijn van de Huisartsenspoedzorg in Rotterdam-Rijnmond.
De voorzitter en de zes leden krijgen ondersteuning van een onafhankelijk ambtelijk secretaris.
Voor hun inzet ontvangen de leden van de Cliëntenraad een vrijwilligersvergoeding.

De leden van de Cliëntenraad zijn:

  • Arjan de Braal
  • Aad Snijders
  • Teuny Bakker
  • Ilse van Beusekom
  • Ellemieke Vliegen 
  • Jos Beijers
  • Judith Quaak; lees haar verhaal waarom zij lid is van de Cliëntenraad.

Ambtelijk secretaris: Agnes de Graaf

Cliëntenraad